torsdag 15. oktober 2009

Mer skriblerier.....


Flott med gode naboer med utstyret i orden. Denne dagen kom også første snøfallet.



Denne lille "søte" pukkhaugen er nå fordelt i grøftene.


Odd slangetemmer.


OOODDD jeg er 60, kunne du ikke leid inn noen tamme...Huldra meg du..

Skjønner hva jeg mener......



Totalt uanfektet, samme hva...


Her har den "gråe" plassert meg i en vandrepokal for beste bevegelse-hehe. Min ordentlige mamma på 4 bein vant denne i 2004 på mastiffspesialen på Gol. I år var det Sormus,s tante Frøya som fikk den. Beina mine er nok alt for korte enda, men intet er umulig-hehe


Brutter,n min Blåmann, hakket mer livat enn meg, jeg tar ting som de kommer.


Dårlig fargegjengivelse på min (hvite) bror. Han er helt lys i fargen. "De" sier han har mammas nydelige lyse fawn farge.

Mer morsomt å fjerne teppet fra sofaen.


Det blir nok til at vi beholder ei tispe selv. Men om det blir noe videre avl av Engelsk Mastiff fremover er ennå noe uklart. En ting er i hvert fall sikkert. En E-mastiff vil alltid finnes i vår flokk, uansett avl eller ei.
En blir rett og slett avhengig, og betatt av dem.
Forsøkte igjen å ta noen bilder av babyene, burde vel hatt proffesjonell hjelp til å ta bilder av valper !!
Tiden flyr fort nå, alt for fort. Valpene er allerede 6 uker på Lørdag.
"Vettuge oppdrettere" beholder vanligvis ikke hanvalper. Bare for å ha sagt det, har jeg aldri ansett meg selv som så veldig vettug! Favoritten min, en meget bedagelig fyr, med et utseende og en farge/er jeg aldri har sett
maken til hos en e-mastiffvalp, vil jeg få utrolig problemer med å sende fra meg....
Greit vi er hjemmeværende, på den måten har vi tid nok.
Vi har nå Charm og Turbo hjemme her, og med en eventuell valp her (eller to), kreves det mer enn tid!
Økonomisk sett ville nok uføretrygden vår også fått bein å gå på. Alle som har en eller flere hunder vet dette, det er ikke kun utgifter til fôr-uansett hvilket fôr du bruker !
Selv om vi i blant slipper de løs på jordene her for en "tisserunde" SKAL hundene utenfor jordene og gjerdene her minst en gang om dagen.
Hus og husarbeide får så være (det løper desverre ikke fra deg ). Det blir et skippertak i blant.
Vanskelig balansegang, men har hundene det bra har jeg det bra.
Så var det været da. I natt hadde vi 9 minus her. Rakk akkurat å bli ferdig med å jevne ut pukken i går, det VAR tungt, da tælen var kommet i bakken.
Vinter og minus 30 grader gjør meg ingenting, MEN snø og is hater jeg.
Skulle tro mastiffene frøs, men de har ingen problemer med kuldegradene, derimot kan de slite litt i varmen.
Verre kanskje om lufta her var "fuktig og klam", klimatisk sett er lufta her vi bor tørr.
Dette er vel ikke av større innteresse for de som følger med på mine "skriblerier" her.
Fikk forresten noen fine hundebilder fra bla Sauda og Magnor, som jeg skal legge ut her senere.
Inntil da kan dere titte på noen av "småtassene" så lenge.

PS: Ønsker dere å lese en virkelig morsom blogg, samt se mange GODE fotografier anbefaler jeg dere å gå inn på bloggen--Helen og gutta, finnes nederst på vår hjemmeside under linker.

1 kommentar:

  1. Dere er flinke til å stå på!
    Så bra at dere fikk pukken unna før frosten kom, godt med alt som er gjort :)
    Også syns jeg at du passer bedre som "kjerringa med grafsen" enn som "kjerringa med staven" :D Hehe, alder er bare et tall ;)

    Valpene er så snuskskjønne at jeg blir helt matt <3

    Ha en flott dag videre og hils slangetemmeren ( han burde hatt en turban på seg, jeg tror slangetemmere bruker å ha det:) )

    SvarSlett