tirsdag 13. oktober 2009

Besøk-grøftegraving og valpestell....







Hei igjen
Som tittelen sier har det blitt liten tid for blogging. For å ta det viktigste først, alle hundene har det bra, selv om det ikke har blitt de lange turene på en stund. Nå er jeg faktisk glad for at vi har de store jordene slik at de i hvertfall får løpt av seg litt innestengt energi. Valpene vokser, spiser bra, går nå mest i oppbløtt tørrfôr med cultura over, med litt pupp attåt, Charm har fremdeles melk (hun forlanger at jurene skal tømmes, og sier klart fra) flink mamma.
Men det begynner nok å bli litt slitsomt for henne-disse små monstrene har skarpe haitenner og klør som de vet å bruke. Etterspørselen etter valper har vært stor en periode nå, går alt som forventet er det kun 1 hanvalp igjen MEN, det skal holde hardt. Jeg er helt forgapt i "min favoritt". Nå var det slett ikke meningen vi skulle beholde en hanvalp, man driver da oppdrett ??? Skjønner ikke hvordan jeg skal greie å sende HAN fra meg, min skjønne mørke, sindige og kosete bamsegutt ! Hjelp, Odd sier vi ikke kan beholde han.
Min lille rest av fornuft sier at han har rett, men må vi bestandig være så veldig fornuftige da ?
Fikk en hyggelig tlf og mail fra Bergen i dag(går), Odd lovet å sende bilder til dem i dag (går), men får ikke tid til det nå, klokken er nå allerede passert 2 på natten, men de er 99% garantert valp fra oss etter de opplysninger vi har mottatt.
Etter en laaang dag med grøftegraving, med støvlene godt plantet i leire, fikk vi igjen hyggelig besøk.
Og hyggelig besøk tar man vare på, så da de reiste rundt kl 24, følte jeg at jeg skyldte mine trofaste lesere av min blogg noen linjer. Ekstra hyggelig om dere kan kommentere litt også da.
Skal forsøke å legge ut noen bilder av jentene nå i natt, så tar vi gutta i morgen. Bildene må jo også "forminskes" skal jeg få lagt de inn på bloggen, noe som tar tid.





2 kommentarer:

  1. Så herlige valper <3 <3
    Ser at du holder på med kloklipp, og det er jo veldig bra at de blir vant til det. Men regner med at det blir et lite problem å ha de på fanget etterhvert som de vokser til :D
    Hehe, på det nest nederste bildet ser det ut som om de leker gjømsel :)
    Ønsker deg og dine en strålende dag Rigmor!
    PS: Jeg har fulgt ditt eksempel og laget meg en blogg, så nå må jeg bare finne ut hvordan jeg får skrevet noe i den :P

    SvarSlett
  2. hei på dere.ja dere har vel nok å henge fingrene i om dagen.de valpene er jo bare helt nydelige da,får nesten lyst på en til.nå har vi fått kjempe fin kontakt med lille lulle og hennes familie.lulle og vesla leker kjempe fint sammen,artig å se på de:-)uff nå er det snart vinteren igjen,men vi må da klare å møtes en gang før sommeren.ha en fortsatt fin høstdag:-)

    SvarSlett