søndag 17. januar 2010

TURBO NUCH I DAG....

Fighter-alias Turbo ble i dag NUCH i Letohallen. 14 dager etter sin søster Frøya! Kjempemorsomt.
Så nå tar vi det litt, men bare litt med ro en stund fremover.
Det er ikke "haugene" med sløyfer som teller mest. Det sosiale ved en utstilling, se og bli kjent med andre mennesker og deres hunder betyr en hel del også. Det å få en god kritikk, og komme så langt som til å få tittelen CHAMPION betyr jo at hunden holder standaren, noe som er viktig da en skal drive oppdrett av den aktuelle rasen. Så da har vi fått bekreftet det !
Dommer denne dagen var: Deschuymere Norman. Turbo,s kritikk lød som følger :
Corr bite--excellent type--strong male--Very nice mask and head--Vg skull--good stop and muzzle--good eyes--Vg e-set--good neck--exellent body--good ang--Vg bones--good coat--very good movement..
Ikke alt jeg forstår, men good forstår jeg-hehe.
Sormus,s Vesla gjorde det også bra. Det samme gjorde Anne-Marie med Billy. Gratulere til dere også.
Etter utstillingen tok vi en snartur opp til Mona og Svein på Hennung.
Deres Fia (datter av vår Fia) venter valper med Kommandorans Hot Stuff-Uno. Fia var temmelig sigen nå, så det kan umulig drøye lenge før fødselen er i gang der.
Ønskes flere opplysninger om foreldre osv, kan eventuelt inntereserte kontakte oss, eller Mona Syvertsen direkte. Tlf nr til Mona blir lagt ut etterhvert.
Alltid like spennende hver gang dette med fødsel !
Det er så fint å se hvor harmoniske alle hundene der er, og hvor godt de går sammen. De har 2 voksne E-mastiffer, to 11 år gamle mopser, og vår Franske bulldog Bella er også der for tiden.
Bella har blitt mye roligere, og er vel "dronningen" der hehe.

Anne-Marie her med Billy gladgutt


Turbo med en blid og fornøyd eier



Sløyfene inntereserte Turbo lite, mer spennende å sjekke søppeldunken


Thomas her med Vesla

Skjønne og glade Bella


Tre meget gode venner




Nå er det ikke lenge før Fia mor !!

4 kommentarer:

  1. Stort grattis!! Nu får ni komma till Sverige och ställa!;-)
    Kram Helén, Caliber och Enorm

    SvarSlett
  2. Takk for det Helen. Jeg var nok mildt sagt litt trøtt når jeg skrev både på bloggen og gjesteboken i går !! Turbo ble NUCH-men IKKE i Stangehallen. men i Letohallen...

    SvarSlett
  3. Stort Grattis från oss!
    Kram Lina

    SvarSlett
  4. Gratulere så mye :D
    Turbo e jo en stor skjønn gutt, så det var vel fortjent :)
    Her går alt bare bra, jeg har begynt på realfagskurs (!!!) av alle ting, så nå regner jeg matte fra morgen til kveld, og jeg som ikke engang skjønner at - og - blir +. akk ja, får ikke lov av Svein til å gi opp ennå, men lurer litt på hvor jeg hadde hodet mitt når jeg meldte meg på det kurset... Lover å komme sterkt tilbake på blogg, bare jeg får pugget kvadratsetningene..
    Stor klæm fra oss i Sveio :D

    SvarSlett