onsdag 13. januar 2010

STAMTAVLA HAR KOMMET::::!!!



HELT SANT: BEVISET SER DERE HER.
Etter alle mulige og umulige forklaringer og bortforklaringer, løgn på løgn, osv, kom registreringsbeviset i postkassen i dag !
Mulig jeg er litt utålmodig, MEN valpen ble hentet og betalt den 18/12-2008 !!
For de som regner etter kan man vel trygt si at ting har tatt tid.
Det jeg ikke kan fatte og begripe er bla, hvordan og hvorfor vil en som kaller seg oppdretter utsette seg selv for alt trøbbelet en nødvendigvis må få etter slik oppførsel ? Med god samvittighet motta penger for valpene, for så og skifte mailadresser, tlf nummer osv.
Vedkommende hadde 11 valper samtidig a kroner 10-000,-, regn etter selv ! Selv da å påstå at hun ikke hadde råd til å registrere valpene. Registrering av en valp koster ca 500.-kroner...
Ødelegge for seg selv på denne måten, er totalt uforståelig, da særlig med tanke på at "oppdrettet" fortsetter.
Miljøet for gjeldende rase blir jo også skadelidende.
Egentlig synes jeg det mest urovekkende ved slike saker (det finnes desverre flere av dem ) er at hverken NKK eller gjeldende raseklubb kunne gjøre noenting ! En kan faktisk spørre seg : Hva er poenget ved å være med i en raseklubb", når de ikke kan bidra med noen form for assistanse ?
Jeg vil STERKT ADVARE ALLE som skal kjøpe seg valp (uansett rase ),Sjekk opp "oppdretteren din". be om referanser fra tidligere valpekjøpere osv.
Blir du, eller føler deg lurt på noen måte av en oppdretter-gå til Forbrukerrådet, det er gratis. Eller som jeg ble anbefalt til: Anmeld det. Sørg også for papirer, ikke minst KVITTERINGER på betaling av valpen/hunden..
For de som eventuelt skulle ønske seg en valp av rasen Japansk Spisshund, kan jeg anbefale SERIØSE oppdrettere av rasen !

1 kommentar:

  1. Helt otroligt! Bra att du lägger ut det på nätet, hon borde verkligen skämmas!
    /H,C,E

    SvarSlett