søndag 10. januar 2010

NYTT ÅR = NYE MULIGHETER..

Som en venninde av meg brukte å si hvert nyttår: Nytt år og nye muligheter til lange ansikter:) Blir spennende å se hva det nye året har å by på, og hva vi kan få ut av det. Som de fleste har fått med seg som følger bloggen vår, er alle valpene fra siste kullet solgt. Izi, nå Kira, som vi ønsket fôrvert til, har fått nytt hjem i Kristiansand. Det å skulle ha henne på fôr såpass langt unna synes vi ble litt komplisert.
Paret som "kun kom for å ta en titt på henne", fikk kjøpt henne. Høres merkelig ut for mange men "min berømte magefølelse" sa meg at vi gjorde rett. Men jeg skal være den første til å innrømme at jeg gladelig hadde kjøpt henne igjen. De var også innteresert i å stille henne etterhvert, så da ser vi henne igjen. Jeg tror Ingebjørg og Kira kommer til å få det flott sammen.
Inga, som nå har fått navnet Sasha flyttet til en familie med flere barn på Rykkin, så hun er ikke så langt unna. Jeg synes det er ekstra fint at våre valper kommer til barnefamilier, barn har godt av å vokse opp med hunder. Denne hyggelige familien var også vant med store hunder, noe som ikke er en bakdel.
Bilder av Sasha med familie vil bli lagt ut på bloggen når jeg har fått tillatelse til å legge de ut.
Det ble stille her etter at den siste valpen reiste-nesten for stille en stund.
Men kan røpe såpass, at det blir ikke langvarig ! Vi har som sagt noen planer, men venter litt med å gå ut med dem til alt eventuelt er klart.! Charm har ikke vist det minste tegn på at hun savner valpene.
Dyreverdenen er fint laget til på den måten. Når tispa er ferdig med "ammingen", kan det nesten virke som om hun er "lettet" når de reiser. Men det er vel slik det MÅ være. Det hadde vel ikke nyttet å drive oppdrett om det var annerledes.
Så litt om været vi alle snakker om for tiden. Uten varmepumpa som holdt til ca 28 grader, ville vi måtte slite litt for å holde varmen i huset! En morgen vi kom ned i stua var det 4 grader der, og 9 på kjøkkenet. Heldigvis har vi masse tørr ved, så vedovnen har blitt holdt glødende noen dager nå.
En kan bli dårlig når en tenker på eldre, og andre hjelpetrengende som sitter og fryser..For ikke å glemme de som ikke har noe hjem å gå til..Sånn sett burde vi ikke klage-men det ligger vel i den menneskelige natur-å klage, mener jeg. Svært få kan holde varmen og formen i et oppvarmet svømmebasseng, sponset med 180,000,-av Oslo Kommune !
Vi andre må gå inn i vår stue, hvor kald og liten den er, men der finner vi noe som VI har kjær.
Jøss, reine dikteren på morrakvisten...
Nå blir det kun de helt nødvendige turene for mastiffene, så nå er jeg faktisk glad for muligheten til å kunne slippe de fritt på jordene. Veiene er nå så smale og glatte, så turer blir det lite av. En ting som ikke slutter å forbløffe meg er hvor godt de kortpelsede mastiffene tåler kulda.
Når det gjelder Turbo og hans kransekakespising "tålte" han det, uten å få problemer av noe slag. I julehelgen fikk han IKKE smake en bit (rene dyreplageriet )! I hvertfall i hans øyne.
Det som bekymret oss mest var nålene i den berømte kaka-de ble funnet igjen innimellom teppene i senga hans. Nei, nå begynner det å ligne mer på en novelle, enn et blogg innlegg.
Takk til Espen Johansen som sendte oss bilder av Turbo fra Dogs 4all.
Vi har fått i retur noen mailer, bla fra Lone med Hugo, Chano i Danmark, og fra Kallevik ?
Om dere har skiftet mail adresse, ønsker vi at dere sender oss deres nye.
Det hadde vært hyggelig med noen kommentarer på bloggen (mer gøy for meg å skrive også da-hehe, jeg VET at det er mange som leser den.
HOLD NÅ HODET KALDT DER UTE....


Nydelige juleengelen fra Guro og Isildur


Gradestokken på kjøkkenet.

Dørlåsen frosset fast..

MÅ man så MÅ man!!

Ikke lett å komme seg ut her nei.

Stabburet og litt av hagen en iskald Januar morgen..

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt att höra att nålarna är återfunna!
    Vi har också haft kallt men inte värre än -28 Jag har dock slutat klaga;-)
    Kram Helén, Caliber och Enorm

    SvarSlett
  2. Hei..
    Godt å høre at det er liv oppi skogen, har vel vært kaldt der også tenker jeg, synd jeg ikke tok bilde av minus gradene som har vært her, på det værste var det 36 minus og det er kaldt... Vil ønske dere et godt nytt år og håpe dere all vel i det nye året, og lykke til med deres hemmelige planer.. Hilsen alle oss på Kirkenær

    SvarSlett