lørdag 12. desember 2009

Turbo,s førjulsmassakre...

De 7 første bildene på forrige innlegg har jeg fått tilsendt av Helen som er Caliber og Enorm,s eier. Hundene og bildene er så flotte Helen, så jeg håper du ikke har noe i mot at jeg har lagt bildene av disse flotte Sormus guttene ut på bloggen ??
En stund siden jeg har fått anledning til å blogge litt. Har for mange baller i lufta for tiden, midt oppe i julestria.
Egentlig har jeg aldri stressa så mye med med juleforberedelsene, og rundvask av hus før jul.Jeg forsøker å fordele innkjøp av julegaver gjennom hele året. Forsøker å legge merke til, og huske hva folk sier de kunne ønske seg. Ser jeg akkurat DEN TINGEN jeg har hørt nevnt, og har råd, kjøper jeg like gjerne julegaver i Juli måned. Rundvask av hus foretas på våren, da får jeg også lufta ut. Og med flere hunder boende inne med oss, blir det jo vasket deretter.
Jula skal være kos, ikke kaos. Selvfølgelig pynter vi ekstra med det som hører julen til. men når folk begynner å snakke jul, og ønske hverandre god jul i Oktober måned, da bakker jeg ut.
Vi må jo ut å handle, da det er enkelte ting en BARE MÅ HA til jul. Så som kransekake!
Odd og jeg hadde en slik handledag. Den dagen ble det handlet en 18 ringers kransekake med Norske flagg. og sånne derre bonbonger-eller hva det nå heter- de smeller og er,som regel festet med knappenåler. Blant handelen den dagen var det også 4 hundeleker, samt en flaske STARTGASS, som vi kjøpte med for min bror. Etter hjemkomst ble handelen plassert langt inne på kjøkkenbenken.
Odd og jeg måtte bare en rask tur opp på dataen, for å sjekke noe viktig, da vi hørte et høyt smell!!??
Vi for ned for å sjekke hva som eventuelt hadde ramla ned denne gangen.
Ingenting var ramla ned, men HENTET ned fra kjøkkenbenken!
Dette høres like uvirkelig ut som det føles for oss. da vi oppdaget hva det var. På gulvet i spisestua lå restene av innpakkningen til kransekaka, men ikke EN bit av det kaka besto av.
Charm virket mildt sagt litt beskjemmet. Men Turbo lå like uanfektet på teppet sitt, med boksen med STARTGASS i kjeften!! Ikke en eneste bonbong (sånn med vitser inne i) var å oppdrive.
Smellet vi hørte var Turbo som hadde fyrt av bonbongene! Hundelekene lå helt urørte på gulvet. Det var da ingenting for han kan skjønne, da var det mye kulere med bonbongene som smalt..
Han hadde ikke en gang vett på å skjemmes-ikke en liten smule engang.
Vi fikk da reddet startgassboksen han hadde i kjeften.
Turbo og startgass !!!!
Stakkars Charm, hun skjønte tydeligvis at dette ikke var rett, og ble redd av smellet. og ville bare ut.
Skulle vi le eller gråte ?? Vi ringte selvfølgelig veterinæren vår, da kransekake IKKE er hundemat, pluss at vi var bekymret for knappenålene som flagg og bonboner var festet til kaka med.
Vi skulle bare se det an. Ingen av hundene har hatt problemer med magen etter dette.
Som Odd bruker si: Turbo har revemage. At han er spesiell er helt klart, har aldri hatt en slik e-mastiff før, ingen av hundene vi har hatt kan sammenlignes med han.
Nå i ettertid kan vi se det komiske i situasjonen, men må innrømme at vi ble litt skremt.- Vi skal ha gjester på julaften, jeg forsøker å se for meg nisser, julegaver og juletreet!
Men jeg velger å ta en time av gangen, så får julekvelden bli som den blir. Maria og Kari har med seg sine to schæfere også-MEN de er mildt sagt dresserte. Turbo har jo også gått på lydighetskurs-lydig når det passer han. Så tror nok ute/innegården må tas i bruk et par dager i julen, så får schæferne og e-mastiffene bytte på å være ute og inne i gården.
En tanke som streifer meg er; Hvor skal vi oppbevare ribbe og stek etter at de er tatt ut av fryseren???
Så til alle mastiffeiere: VÆR PÅ VAKT---

Skulle gjerne smakt litt på denne boksen her..
Restene av kransekakeboksen og bobonger

Jeg ser da ikke på boksen, dere ser vel at jeg sover...





Måtte dere komme akkurat nå ???

3 kommentarer:

  1. Hei hei. Det er gutten sin det tenker jeg, flink han.. Hehe mange fine bilder av Turbogutten, han er en kjernekar.. Enorm og Caliber er også 2 skjønne gutter..
    Her er d bare stress og mas, med både julepynt, gaver og vasking. Blir aldri ferdig, kanskje etter jul..

    SvarSlett
  2. Klart du får använda bilderna till vad du vill Rigmor! Hoppas det går bra med Turbo och att "allt" kommer ut där det ska;-)

    SvarSlett
  3. Hehe, håper det gikk bra med ribba og resten av julematen! Og at dere fikk kransekake til jul iallefall :)

    Her har det gått veldig greit med julemat og hunder, men så er jo ikke Isildur høy nok til å rekke opp på kjøkkkenbenken heller......ennå :D

    Ønsker dere en fortsatt god jul :D

    klæm fra Guro og gjengen

    SvarSlett