onsdag 29. juli 2009

Vålerbanen 4+5/7-09

Da jeg ikke hadde anledning til å stille Turbo selv fikk jeg god hjelp-MEGET GOD HJELP ! av Anne-Marie og Kjetil. Forøvrig Kjetil,s første opptreden i ringen. Godt gjort. Tusen takk til dere begge. Turbo fikk CK-CERT+BIR denne dagen. Det var kun 3 hanner som stilte.
På en god annen plass kom broder Fritjof.
Dommer denne dagen var: Stefanescu Cristian.
Turbo,s kritikk: Full of supst male- ex substans-ex head-strong bones-gual coat?

Søndag stilte Anne-Marie Turbo. Erik stilte Fritjof. Dommer denne dagen var: Kelemen Atilla.
Turbo,s kritikk ble: Sterk og muskuløs kropp. Hode er typisk for kjønn og rase.
Bra forbryst, og bra over og underlinje. Bra vinkler. Bra temperament. Også denne dagen fikk han CK-CERT+BIR. Vi er selvfølgelig kjempefornøyde.
Kritikkene til Fritjof finnes på hans hjemmeside.
Nå har vi jo fartet på en del utstillinger i år, og det som jeg synes er merkelig er at det ikke er flere mastiffer å se i ringene? Det er jo mer artig å konkurere når det er flere som stiller.
Utstillinger er jo en topp måte å promotere den Engelske Mastiffen på.
Savner flere av "våre" rundt omkring.
Nå nærmer Norske spesialen seg med stormskritt, selv om vi ikke stiller skal det bli innteresant å se hvor mange e-mastiffer som deltar.


Hunden skal være INNE i ringen Erik..
Anne-Marie her med Turbo og Bir sløyfa hans. Dommeren ønsket dette bildet tilsendt, så jeg får vel se å få rotet meg til det snart.
Erik med Fritjof, Anne-Marie med Turbo.

Spent stemning i ringen.
Kjetil og Turbo i farta.
Kjetil med Turbo,s BIR sløyfe. Anne-Marie hadde visst nevnt noe om at Kjetil kunne ligge ute den natta..Skjønner ikke det!! Neida, jeg bare erter.
Denne dommeren foretrakk den "solide typen", ingen lettvekter han heller-hehe.

1 kommentar:

  1. Hehe fine bilder.. Dette var i hvertfall en kjempe koselig helg. Håper jeg får mulighet til å stille Turbo igjen, hehe

    SvarSlett