mandag 17. august 2009

En hektisk og våååt sommer

Sommer og sommer fru blom, nå har det regnet jevnt og trutt i over en måned. Håpet er at det blir oppholdsvær i hvert fall en uke, slik at en får malt ferdig lister og karmer som står igjen på huset fra i fjor. For ikke å glemme vår 10 år gamle "drøm" om et dusj/baderom.
Men dyrene har det bra, både Charm, Turbo og våre 3 sauer, det er jo det som betyr noe.
Dixi, vår herlige schæfertispe på snart 11 år har det ikke særlig bra for tiden.
Hun spiser, drikker og er like hengiven og glad som alltid, men har fått forkalkninger i ryggen, noe som gjør at hun til tider "sjangler"i bakbena.
Operasjon er utelukket, det samme er det å la henne være dopet av medisiner.
Jeg gråter bare jeg skriver om henne. Det er ene og alene av egoistiske grunner. Hun er vårt ansvar på godt og vondt, så hun skal få lov til å forlate sin flokk her nede med sin verdighet i behold. Akkurat nå er alt kaos oppe i hodet mitt (vanligvis er det ganske så stille der).
Charm er temmelig stor allerede nå, skremmer meg litt, da jeg ikke kan huske hun var så gedigen de to første gangene. Odd ser ingen forskjell.
Men som en veterinær sa til meg en gang etter gjentatte "bekymringsbesøk"var : Det er en mors privelegium å være bekymret for sine barn.
Ellers har vi vært på noen utstillinger med Turbo i sommer. Den ene gangen blått, neste gang topp. Dommere er noen uforutsigbare vesener.
Nå sist på Bjerke stilte 5 hunder fra Sormus. Alle gjorde det knallbra.
Turbo fikk denne gangen: Kval 1-Konk 1-CK-BHK-BIR+ CACIB.
Han fikk også "innbydelse" til Crufts i Birmingham 2010. Charm har tidligere oppnådd å bli kvalifisert til Crufts. Vi reiste ikke den gangen, men nå har min datter med samboer tilbudt seg å være med oss til England!!
Hjelpe meg, så bereist som jeg er, har kun vært i Sverige og Danmark !
Folk ler nesten litt vantro da jeg kan fortelle at jeg heller aldri har vært i syden.
Det var nok ikke lett for barna da de var mindre og kom tilbake til skolen etter sommerferien.
Det obligatoriske spørsmålet fra læreren den gang var som regel: Hvilket land har dere vært på ferie i da barn ? Ikke så greit da de fleste barna fra Røa kunne skilte med Paris, Maldivene, Spania osv osv. Jeg sa de skulle svare Nordland og Hadeland (jeg mente det litt sarkastisk) Fy a meg. Sommerferiene tilbragte vi stort sett på fjellet, både i telt, og diverse høyfjellshotell-med hund selvfølgelig. Tror ikke de tok noen skade av det.
I dag er de godt voksne, og kan reise hvor de selv lyster.
Nei dette begynner å ligne en mimrebok (får legge det på alderskontoen)-hehe.
Skal holde dere som er innteresert oppdatert om Charm utover.
Hjemmesiden vår er fremdeles under omgjøring, noe nytt er lagt til.
Resten av utstillingsresultatene kommer etter hvert.
En fin sensommer ønskes dere alle.



Jeg kan ikke dy meg når jeg ser babyer..Her er skjønne lille Adrian.
Her springes det så manen flagrer. Skjønne Lulle her med Andrea på Bjerke.

En humoristisk dommer med kjappe replikker. Om jeg er fornøyd....

Kiss from the judge ?
Sormusgjengen på Bjerke. Savnet jo andre e-mastiffer på en så stor tilstelning !?
Ikke lett å få denne damen ut i vannet, får holde om det rekker til albuene...
To gode venner, Dixi og Turbo.

Også to meget gode venner. Svein Godin fikk ikke svømme mange meter før Dixi måtte passe på.
Litt sigen må man kunne si.
Bilde tatt for ca 1 uke siden !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar