tirsdag 30. juni 2009

Koselig visitt hos Mona og alle dyrene på Hennung.

Etter å ha kjørt langt og lengre enn langt kom vi frem til et av de mest iddylliske brukene jeg har sett. Her ble vi ønsket velkommen av 5 hunder fra den minste til den største.
To glade mopser, en utrolig kosete St-Bernhard, Uno en vakker og stooor Engelsk mastiff, sist men ikke minst "vesle Fia". Hun er fra Fia,s siste kull, og oppkalt etter henne. "Vesle Fia" er utrolig lik sin mor på samme alder.
For ikke å glemme hestene. For de som kjenner meg vet at jeg er av den oppfatning at kuer og hester er kjøttetere! Noe skeptisk, og SÅ stolt av meg selv da jeg våget meg inn til en liten skjønnhet, en shetlandsponni, som ventet føll.
Men hun-shetlandsponnien alså-la hodet sitt tillitsfullt i fanget mitt. Tror hun var mindre enn en E-Mastiff ! En annen flott hest sto i båsen med føllet sitt. Hundene gikk blant dem som den naturligste ting av verden. Uno slikket til og med føllet på mulen, uten "sure miner" fra mamman!? Om jeg husker rett var det 7 hester der.
Odd har alltid drømt om og ønsket seg hest. Men det nærmeste han har kommet er gyngehest...
Min redsel for hest kan jeg ikke forklare, men manglende erfaring med hest er en mulig årsak.
Maken til harmoni mellom dyrene på Mona og Svein,s iddylliske sted skal man lete etter.
Dette har nok noe med menneskene som bor der å gjøre.
Hit hadde til og med jeg turt å sende mine hunder til.
Takk for en hyggelig visitt Mona, håper vi snart sees igjen.

En herlig koseklump



Her har vi "Vesle Fia". Nydelig jente.



Var som hun tenkte: La de store klumsene leke, jeg tar beinet mitt og finner meg et roligere sted.
Mona har fletta luggen (på hesten) som klargjøres for løp.

Flotte og vakre Uno.
Godt å ha et kne å hvile hodet på.
Vi fikk plass under salongbordet vi.
Mona her med vesle Fia. Vesle og vesle! Er hun ikke lik på "mamma Fia "?
Er jeg tøff eller-hehe
Vakker og tillitsfull-(snakker om hesten)!!
Noe uklart bilde, men det illustrerer det jeg skrev om harmoni mellom alle dyrene.
Satt litt frølich igjen på overleppa.
Jeg vet at jeg er stor og vakker.
Trenger ikke skilt med selgere uønsket her nei....
Godt å ha noe å støtte seg på..
Mona her med mops, st bernhard og engelsk mastiff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar